fredag 18 maj 2018

Vecka 20

Hej!
Jag vill tacka alla som kom på Bläshammardagen! Det blev en lyckad kväll och hoppas att ni också tyckte det var en trevlig kväll när skolan visade upp sin verksamhet.

Till hösten när eleverna börjar trean kommer inte jag att följa med.  Nuvarande klass 2:2 och 2:1 kommer att slås ihop till en klass. Så som det ser ut i nuläget kommer Agneta och Liselott som har 2:1 nu följa med klassen till trean. Även Ingela Johansson som nu har femmorna kommer att vara klasslärare. I onsdags var vi och tittade på våra nya klassrum, som de ska vara i till hösten. Det kändes positivt.  Jag kommer att arbeta med de blivande tvåorna. Jag kommer att sakna era barn väldigt mycket och tack för de här två åren som jag har fått vara med dem.

Avslutningsdagen torsdagen den 14/6
Årets skolavslutning kommer att vara den 14/6  mellan kl 17.00- 18.00. Vi samlas i klassrummet senast 16.45 och sedan tågar alla klasser över till 3-5s fotbollsplan där anhöriga väntar.

"Polare i poolen" blir klassens avslutningssång och vi har övat, hela klassen, ett par gånger.

Sista skriv- och läsläxan skickades hem i onsdags så se gärna till att boken "Diamantjakten" kommer tillbaks till skolan.

Händer nästa vecka:
Måndag: Bibliotek
Tisdag: Idrott
Onsdag:
Torsdag:
Fredag: Studiedag, skola och fritids har stängt.

Trevlig helg!

Med vänliga hälsningar
Maria
 Bildresultat för bild på blommor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar