fredag 25 maj 2018

Vecka 21

Hejsan!
Nu var det fredag igen! Veckorna rullar på fort. Vädret har fortsatt varit varmt och skönt och eleverna blir lite trötta på eftermiddagarna så jag försöker påminna att dricka mycket vatten. Vi har haft en bra arbetsvecka med mycket fokus på arbetsron i klassrummet så att vi orkar hela dagen.

Vi har i veckan startat upp med en ny mattebok som kommer att följa med i åk 3. Första kapitlet handlar om klockan.

I svenskan har vi arbetat med synonymer och gjort några sidor i Språkskrinet.

På idrotten var vi ute i de härliga vädret. Vi spelade en variant på brännboll. Istället för att bara ha brännbollsrack och tennisboll hade vi också en frisbee, en innebandyboll att kasta och ett tennisrack att skjuta iväg tennisbollen med. Eleverna fick välja vilket de ville använda och de kämpade väl.

Eftersom vi har läst ut läseboken Diamntjakten så vill jag påminna att lämna tillbaka boken till skolan. Jag kommer inte att dela ut någon ny läs- eller skrivläxa mer för denna terminen.

Nästa vecka arbetar jag måndag till onsdag, jag ska åka på semester och klassen kommer att ha vikarie från och med torsdagen den 31/5 till fredagen den 8/6.  Jag är åter på skolan måndagen den 11/6.

Händer nästa vecka:
Måndag: Bibliotek
Tisdag: Idrott
Onsdag:
Torsdag: Eleverna har vikarie
Fredag: Eleverna har vikarie
Bildresultat för sommarblommor
Trevlig helg!


Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar